Kemalpaşa OSB Mah. 16. Sk. No:1 35730 Kemalpaşa İzmir

Okulumuzda PDR Servisi koordinatörlüğünde yürütülen Akademik Mentörlük Sistemi, öğrencilerimizin akademik gelişimlerini desteklemeyi ve onları yükseköğretim hedeflerine ulaştırmayı amaçlamaktadır.

12. Sınıflarda Uygulama

  1. Sınıf ATP grubu öğrencilerimizin her birine bir akademik mentör öğretmen atanmaktadır. Mentör öğretmenler öğrencilerin
  • Yıl boyunca ders başarılarını,
  • YKS hazırlık süreçlerini,
  • Deneme sınavı performanslarını,
  • Akademik hedeflerine ulaşma durumlarını,

yakından takip etmektedir. Süreç boyunca öğrencilerin velileriyle düzenli görüşmeler yapılarak okul-aile iş birliği güçlendirilmektedir. Öğrencilerden ve mentör öğretmenlerden alınan dönütler doğrultusunda PDR Servisi, öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik grup rehberliği çalışmaları ve bireysel görüşmeler gerçekleştirmektedir. Ayrıca, öğrencilerin akademik durumlarına ilişkin geribildirimler belirli periyotlarla velilere iletilmektedir.

11. Sınıflarda Uygulama

Bu eğitim-öğretim yılından itibaren akademik mentörlük sistemi 11. sınıflarda da uygulanmaya başlanmıştır. Böylece öğrenciler, üniversite hazırlık sürecine geçmeden önce gerekli akademik becerileri ve motivasyonu kazanma fırsatına sahip olmaktadır. Çalışma kapsamında:

  1. Öğrencilerin akademik takibi düzenli olarak yapılmakta, güçlü ve gelişime açık yönleri belirlenmektedir.
  2. Akademik motivasyonu artırmaya yönelik bireysel ve grup çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
  3. Öğrenciler, deneme sınavları sonrası düzenli analizlerle yönlendirilmektedir.
  4. Velilere hazırlanan geri bildirimler belirli aralıklarla paylaşılmakta, böylece veli-okul iş birliği pekiştirilmektedir.
  5. PDR Servisi’nin sunduğu kişisel, sosyal ve mesleki rehberlik çalışmaları akademik süreçlerle bütünleştirilerek öğrencilere çok yönlü destek sağlanmaktadır.

Sistemin Katkıları

Akademik mentörlük sistemi,

  • Öğrencilerin akademik gelişimlerinin düzenli takibini,
  • Bireysel ihtiyaçlarına göre destek almalarını,
  • Veli, öğretmen ve öğrenci arasında sağlıklı bir iletişim ve iş birliği kurulmasını sağlamaktadır.

Ayrıca, okulumuzun yürüttüğü bu özgün sistem, EÇEV tarafından düzenlenen “Yaratıcı Öğretmen Semineri”nde yüzlerce proje arasından seçilerek takdir görmüş ve örnek uygulama olarak kabul edilmiştir.